Mit navn er Anita Lykke Klausen, og jeg har arbejdet med marketing siden 2013. Særligt kampagneledelse og annoncering på sociale medier har jeg erfaring med fra flere brancher og med budgetter på nogle hundrede kroner helt op til tocifrede millionbeløber. I samme øvelse kommer mediehåndteringen, som jeg i mange år har rådgivet i. Jeg agerer også gerne tovholder på hele mediemixet.
Min virksomhed har jeg haft siden 2016. Det har blandt andet givet mig mulighed for at udgive den første danske grundbog i digital markedsføring, delt og samlet viden i min podcast, bidrage til en række bøger, undervise på uddannelsesinsitutioner, holde flere udsolgte oplæg til landets største marketingkonference – og meget mere. I 2020 ændrer min virksomhed sig fra at være i skyggen af de fuldtidsstillinger jeg har haft, og får nu min fulde opmærksomhed.
Min særlige niche er neuromarketing, og jeg har undervist og rådgivet i faget siden 2016 for alle slags kunder. På Copenhagen Business School undersøgte jeg særligt hjernens reaktion ved interaktion på sociale medier og skrev min afhandling i hvordan virksomheder kan bruge neurologiske triggers til at understøtte relationsopbygning med potentielle og nuværende kunder. Afhandlingen blev kåret til åres specialepris.
I 2020 blev jeg kåret til The M List Talents, som er en årlig prisuddeling til landets marketingprofiler. Dansk Markedsføring står bag.
Jeg er uddannet cand.ling.merc med engelsk og spansk fra Syddansk Universitet og Copenhagen Business School. Siden da har jeg bl.a. arbejdet som Head of Social og Kampagneleder i Bolius i en række år. Efterfølgende rykkede jeg til bureausiden og fik erfaring fra “den anden side af bordet”.
Mine kernekompetencer består blandt andet af:
- Neuromarketing
- Databaseret marketing
- Annoncering
- Kampagneledelse
- Undervisning og rådgivning
- Taktiske virkemidler