Neuromarketing

Jeg kan godt forstå, hvis neuromarketing lige skal have en uddybbelse. Er du helt grøn på faget, så kan du læse finde en introduktion til det her

Siden 2014 har jeg arbejdet med neuromarketing. Det er i Danmark et forholdsvist nyt felt, og det er langt fra alle virksomheder der har haft modet til at springe ud i at optimere forretningen med viden fra neurovidenskaben. 

Min tilgang til neuromarketing er, at det er en paraply der kan ligges oven på alle indsatser, der er i berøring med mennesker. Det kan være lige fra hvordan din virksomhed møder omverden. Neuromarketing kan give svaret på hvorfor din målgruppe kludrer i det, når de forsøger at navigere rundt på din hjemmeside. Det kan optimere din annoncering, især gennem indholdet du lægger annoncekroner bag. Det kan sågar være din bedste ven, når du arbejder med ledelse og forandring. 

Jeg kan hjælpe dig med rådgivning, løsning af konkrete udfordringer eller sparring. Det vigtige er ikke at vi tager udgangspunkt i at opgaven handler om neuromarketing. Vi skal i stedet tage udgangspunkt i hvad din opgave virkelig handler om, og sammen se på hvordan neuromarketing kan bidrage.

Jeg kan godt forstå, hvis neuromarketing lige skal have en uddybbelse. Er du helt grøn på faget, så kan du læse finde en introduktion til det her

Siden 2014 har jeg arbejdet med neuromarketing. Det er i Danmark et forholdsvist nyt felt, og det er langt fra alle virksomheder der har haft modet til at springe ud i at optimere forretningen med viden fra neurovidenskaben. 

Min tilgang til neuromarketing er, at det er en paraply der kan ligges oven på alle indsatser, der er i berøring med mennesker. Det kan være lige fra hvordan din virksomhed møder omverden. Neuromarketing kan give svaret på hvorfor din målgruppe kludrer i det, når de forsøger at navigere rundt på din hjemmeside. Det kan optimere din annoncering, især gennem indholdet du lægger annoncekroner bag. Det kan sågar være din bedste ven, når du arbejder med ledelse og forandring. 

Jeg kan hjælpe dig med rådgivning, løsning af konkrete udfordringer eller sparring. Det vigtige er ikke at vi tager udgangspunkt i at opgaven handler om neuromarketing. Vi skal i stedet tage udgangspunkt i hvad din opgave virkelig handler om, og sammen se på hvordan neuromarketing kan bidrage.

Rådgivning og sparring

Hvis du står med en konkret opgave, så kan jeg hjælpe dig. Neuromarketing er en ekstra kompetence, uanset om opgaven lyder på at optimere et mailflow, redesigne din hjemmeside eller løfte dit brand. Fidusen er, at neuromarketing hjælpe dig til at kommunikere bedre. Det giver os mulighed for at forudse og påvirke den bevidste og ubevidste adfærd hos dine kunder. 

Er din åbningsrate på nyhedsbrevet faldet? Så lad os kigge på de ubevidste triggers der stopper dine kunder fra at læse med. Er dit checkout-flow på din webshop i problemer? Måske udfordrer du, helt uden at ville det, kundernes kognitive load for hårdt. 

Kort sagt: Fortæl mig din udfordring, og jeg skal fortælle dig om og hvordan neuromarketing kan give dig løsningen. 

Har du i stedet brug for løs sparring, så er jeg også klar på det. Her er formen en dialog mellem os to, hvor du lufter dine udfordringer. Med min faglighed på rygraden lover jeg ikke, at jeg kan give dig en løsning med det samme, men jeg kan nok belyse nogle områder du ikke selv havde overvejet. Det gælder uanset om din udfordring har med marketingindsatser eller ledelse at gøre. Neuromarketing handler nemlig om mennesker – uanset om det er mennesker vi vil sælge til, ændre adfærd hos eller samarbejde bedre med. 

Undervisning og oplæg

Er dit indhold det bedste, det kan være? Eller har du mod på at blive udfordret på det gode indhold, I allerede laver? Så kan det være, at en content workshop med udgangspunkt i neuromarketing er noget for jer. Her tager jeg nemlig udgangspunkt i neurovidenskaben og giver jer værktøjer, som I kan bruge til at aktivere konkrete adfærdsgreb i jeres indhold. 

Er I nysgerrige på neuromarketing kan et oplæg være spændende for jer. Her vil jeg helst tage udgangspunkt i en faglighed for at undgå, at oplægget bliver for bredt. En af de mere populære vinkler på mine oplæg er, hvordan man kommunikerer bedre til hjernen.
Når jeg holder oplæg, skal jeg helst have en time at gøre godt med. Og har I ekstra tid til dialog og spørgsmål efterfølgende, så er det helt genialt. 

Undervisning er også en mulighed. Her skal jeg helst have en hel dag eller flere halve dage. Undervisningen bliver altid tilpasset og opdateret, så det passer til dig. Afhængigt af behov kan undervisningen vare alt fra en dag til flere dage. Uanset, så bygger jeg altid min undervisning op i blokke af teori, øvelse og dialog. Og I får altid lektier for. 🙂 

Du er måske allerede stensikker på, at neuromarketing kan være løsningen for dig. Og måske har du en opgave og er stadig rystende usikker på, om det giver mening at inddrage neuromarketing. 

Løsningen på din tvivl er simpelthen at lade mig høre fra dig. 🙂 Jeg vil altid kunne vurdere relevansen af neuromarketing for din opgave, og om ikke andet kan du starte med at få ideer til hvordan neuromarketing konkret kunne hjælpe på vej. 

Få kontakt

10 + 9 =

Kan du bruge min hjælp?

Marketingkonsulent med speciale i neuromarketing. Sammen optimerer vi dine marketingindsatser.

Email: [email protected]

Telefon: 22 87 39 67